انتخاب خانم نسرین بابایی به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تبریز در گروه عمده کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی

۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰۳:۴۵ کد : ۳۸۴۲ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۸۱۴
انتخاب خانم نسرین بابایی به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تبریز در گروه عمده کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی
مراسم گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو با تجلیل از51 دانشجوی نمونه و با حضور پرشور اساتید،دانشجویان و تشکّل های دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. در این مراسم خانم نسرین بابایی دانشجوی رشته علوم دامی ورودی سال 91 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تبریز در گروه عمده کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی انتخاب و از سوی مسئولین دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، رییس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو و ادای احترام به ارواح شهدای راه حق و فضیلت و دانش گفت: در تاریخ ایران، روزهای مهمی وجود دارند و 16 آذر 1332 از آن جمله است، که در آن روز، سه دانشجو جان خود را در راه اسلام و استکبار ستیزی فدا کردند و در حقیقت گرامیداشت این روز، گرامیداشت مبارزه علم با جهل و نادانی و مبارزه استقلال با ظلم و استبداد و استکبار است.
دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه امروز باید دانشجویان به مقوله مشارکت به عنوان اصلی ترین مبنای توسعه کشور، بدون تبدیل شدن به پیاده نظام احزاب و گروه های سیاسی بها بدهند، اظهار داشت: دانشجویان باید بدون سیاسی کاری و گرایش به احزاب و یا گروه های خاصی فعالیت کنند چرا که برای کشور دانشجوی مستقل تحلیل گر و ناقد لازم است که همزمان دارای دانش و بینش نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و کارآمدی سیستم، دانشجویان باید در مسایل سیاسی و اجتماعی شرکت نمایند، گفت: آموزه های دینی، اصول مورد اشاره در قانون اساسی و همچنین مسئولیت اجتماعی، اقتضاء می کند که دانشجویان در همه مسایل کشور مشارکت نموده و نظر دهند.
دکتر پورمحمدی در سخنان پایانی خود، رسالت اصلی دانشجویان را تحصیل عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه تبریز باید بر خود ببالند که در مشهدالشهدای دانشگاه های ایران و یکی از موثرترین دانشگاه های ایران و جهان درس می خوانند و سعی نمایند با تحصیل و تهذیب در آینده، فرد مفیدی برای کشور باشند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، دانشگاه را محل خلق دانایی، خردورزی و نو اندیشی عنوان کرد و گفت: دانشجویان همواره در طول تاریخ جریان ساز بودند و 16 آذر سال 1332 نقطه آغاز حرکت دانشجویی است که توانسته نقش خود را در ارتقاء بینش و منش اسلامی به خوبی ایفاء کند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری افزود: گفتگو، مطالبه گری، نقد پذیری، مشارکت در مباحث علمی، فکری و سیاسی از جمله مسئولیت های دانشجویان است که بحمدالله توانسته اند از عهده آن برآیند.
در این آیین از 51 نفر از دانشجویان نخبه و نمونه دانشگاه که شامل دانشجویان نمونه کشوری سال 1393، دانشجویان نمونه دانشگاه تبریز، دانشجویان نمونه گروه های عمده تحصیلی کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی، دانشجویان ورزشکار نمونه و مدال آور المپیاد، دانشجویان نمونه شاهد و ایثارگر، دانشجویان نمونه فعال فرهنگی و دانشجویان نمونه استعداد درخشان، تجلیل بعمل آمد.
اجرای شعر خوانی توسط استاد نصیر پایگذار، مسابقه و ... از دیگر برنامه های جنبی این آیین بود.








( ۶ )

نظر شما :