ترجمه و انتشار کتاب راهنمای نقشه­ برداری منابع خاک و اراضی توسط دکتر سیدبهمن موسوی و دکتر فرزین شهبازی

۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۷ کد : ۳۸۴۳ اخبار تصویری
تعداد بازدید:۱۶۸۳
ترجمه و انتشار کتاب راهنمای نقشه­ برداری منابع خاک و اراضی چاپ (Guidelines for Surveying Soil and Land Resources) توسط دکتر سیدبهمن موسوی و دکتر فرزین شهبازی
 کتاب راهنمای نقشه­ برداری منابع خاک و اراضی  توسط دکتر سید بهمن موسوی و دکتر فرزین شهبازی به ترتیب اعضای هیأت علمی دانشگاه مراغه و دانشگاه تبریز در دوجلد ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه مراغه به چاپ رسید. با توجه به اینکه تا حال حاظر کمتر کتابی تحت این عنوان و بصورت جامع به زبان فارسی به چاپ رسیده است لذا سعی و تلاش بر این شده که کتاب جامعی در خصوص روشهای مختلف نقشه برداری منابع اراضی، تحلیل دیجیتالی سرزمین، نقشه کشی کاربری اراضی، مکانیک نقشه برداری، نقشه برداری کیفی، رده بندی خاک و اراضی و .. ( در جلد اول )، نقشه کشی دیجیتال خاک و پدومتریک، آنالیز آماری، ارزیابی زمین، نقشه برداری متمرکز برای مدیریت کشاورزی و ... ( در جلد دوم ) در دو جلد به چاپ برسد. کتاب حاضر جامع ترین کتاب برای نقشه برداری منابع خاک و اراضی بوده که برای دانشجویان و کارشناسان رشته های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی و علوم وابسته علی الخصوص دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم و مهندسی خاک مفید می باشد. 
در ترجمه این کتاب از نظرات داوران محترم آقایان دکتر مصطفی کریمیان اقبال و دکتر شمس الله ایوبی استفاده گردیده است. همچنین سرکار خانم دکتر نیکو حمزه پور ویراستاری این مجموعه را عهده دار بوده اند.







( ۱ )

نظر شما :